Brev:
Spiser min datter nok?
16. marts 2024
Alder:
5 mdr.
Spiser min datter nok?
Hej Helen
Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5 måneder og 3 uger nu. Hun blev vejet til 7.9 kg, ved 5 måneders undersøgelsen.
Hun får flaske og derudover er vi også begyndt med skemad, som hun nu får to gange dagligt. Hendes dag kan godt variere, men det ser ca. sådan her ud:
Ca. 6.00: 125 ml MME
Ca. 8.30: 125 ml MME
Sover lur
Ca. 10.30-11: Grød med frugtmos
Får derefter flaske med ca. 125 ml MME
Sover lur
Ca. 16: 125 ml MME
Sover lur igen
Ca. 18.30: Kartoffel/grøntsagsmos
Ca. 20-20.30: 125 ml MME og puttes til nat
Ca 24-01: 125 ml MME
Hun tilbydes vand til måltiderne. Jeg kan ikke få hende til at drikke mere end de ca. 125 ml, hun siger altid selv fra og slipper flasken, når hun ikke vil have mere. En gang imellem kan hun godt vågne op om aftenen og have behov for en flaske mere, her drikker hun så måske 50-80 ml ekstra, men aldrig mere end det. Er det okay? Får hun mælk nok?
Hvad gør jeg med hensyn til hendes mad, når hun om lidt bliver 6 måneder? Skal jeg tilbyde hende et ekstra måltid? Og hvad hvis det går ud over hendes mælkeindtag?
Håber du vil dele nogle tanker med mig.
På forhånd tak,
Louise